onsdag 18 maj 2011

Min butik på Etzy!



Jag är så pirrig i magen att jag inte vet var jag ska ta vägen! Kickade för några minuter sedan igång min Etzy-shop där jag till att börja med säljer mina käpphästar. Det känns otroligt spännande även om jag vet att konkurrensen är enorm. Samtidigt måste man testa och nätet är ju så underbart på det sättet: att det bara är att just prova. Ett PayPal-konto är gratis och en Etzy-shop kostar inte mer 20 cent (1:50 kr) per produkt du lägger upp. Tänkte lägga upp lite mer grejer allt eftersom, kanske lite mindre skrymmande saker som inte kostar så mycket att frakta.

Har du aldrig besökt Etzy så är det verkligen på tiden att du gör det. Etzy är en marknadsplats och community för kreativa människor över hela världen, även om det är störst i USA. Där säljs hantverk och vintageprylar av en mängd skickliga konstnärer och hantverkare, och man kan klicka runt i en evighet och samla inspiration där.

7 kommentarer:

  1. Åh, så spännande! har själv övervägt en etsy-shop, men inte vågat ta steget än - kul att läsa om nån som vågar. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du öppnar en etsy-shop. Lycka till! Och dina hästar är jättefint!

    SvaraRadera
  3. Åh, KUL!! Grattis till nya shoppen!! Jag har haft en etsyshop ett litet tag, men sålde inget. Men jag var stolt bara över att den FANNS. :-D Får se om jag blåser liv den igen någon gång.
    Lycka till med din fina lilla shop!! :)

    SvaraRadera
  4. Vad roligt! Och så snygga dina hästar är!
    Apropå mina nyplanterade syrener så tror jag det tar några år innan det blivit en tät häck av dem. Jag tror man ska klippa ner dem rejält året efter man satt dem för att de ska bli väl förgrenade, och sedan tar det väll ett par år innan de blommar, men den som väntar p något gott...
    Ha en fn dag!
    Ullis

    SvaraRadera
  5. Tack för din kommentar! Kul att titta in i din blogg och lycka till med din Etzyshop!

    SvaraRadera
  6. Vad spännande! Lycka till med försäljningen!

    SvaraRadera
  7. Vad roligt det låter! Lycka till :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...