måndag 4 juli 2011

Engelsk trädgårdsresa: Detaljer


Att skapa en engelsk trädgård känns lite övermäktigt, men alla detaljerna kan man ju inspireras av. Har ännu inte vågat mig på buxbom, vet inte riktigt om jag har tålamodet att vänta på dem. Men de här små träden är ju så fina.


Den här typen av solur - där din skugga är visaren - såg vi i flera trädgårdar.




Ett tempel i grova stockar och med hjorthorn som dekoration. Vackert vet jag inte, men effektfullt.



De här stenarna tycker jag är så underbara. När jag först såg denna vackra spiral tänkte jag att det där är ju inte så svårt att göra. Men hur ofta hittar man perfekt runda stenar?
.

3 kommentarer:

  1. Ohhohhhohhh, vilka vackra inspirationsbilder!!!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka fina bilder! Näckrosor och runda stenar.. vackert!

    SvaraRadera
  3. Verkligen fint - jag blir också riktigt inspirerad av den där stenspiralen.. Måste jag försöka fixa.
    Ha en fin tisdag!
    Kram Frida

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...