torsdag 2 februari 2012

DIY: Alfabetsmobil


Här hemma tragglar vi bokstäver. Som den läsande och skrivande människa jag är vill jag så gärna göra språket till något lustfyllt och utan prestation. Storebror är en kreativ person och därför tror jag min bokstavsmobil kan passa honom. Än så länge hänger där bara sju djur med sina bokstäver, men en elefant är på gång och sen ska vi tillsammans komma på fler djur att hänga upp. Kanske blir det till slut hela alfabetet, eller så blir det fler coola ugglor och giraffer.


.

8 kommentarer:

  1. Väldigt fin och pedagogiskt tänkt!

    kram

    SvaraRadera
  2. Härlig, snygg OCH pedagogisk.
    Har precis införskaffat en ny hissgardin till Stellas rum med alfabetet broderat på.
    Men detta får jag försöka komma ihåg när hon blir äldre :)
    Hoppas ni får en mysig Torsdag kväll,
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Vilken jätterolig och bra idé! Den ska jag lägga på minnet när det börjar bli dags för bokstäver här hemma!

    SvaraRadera
  4. Tittar in och önskar dig en fin helg i kylan. Kram Maria ♥

    SvaraRadera
  5. Jättefin tycker jag!
    Må så gott
    kram Malin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...