fredag 24 februari 2012

DIY: Pimpad termosmugg

Termosmugg efter pimpning

Vi är inga stora användare av termosmuggar och därför äger vi bara en som dessutom är en reklammugg från en mässa. Men ibland behövs den, som när lillebror akut behöver få i sig lite varm choklad och en macka i bilen på väg till simskolan en murrig onsdagskväll. Varje gång jag använder den där fula muggen tänker jag att det ju vore den enklaste grejen i världen att skoja till den. Så idag bevisade jag den saken för mig själv.

Termosmugg före pimpning

Muggen består av ett genomskinligt plastskal och innanför den finns en metallbehållare med lock, som är själva muggen.


Ta isär muggen, vira ett fint papper till ett rör och stoppa ner i plasthöljet. Klipp av pappret efter kanten och stoppa därefter i metallbehållaren igen. Limma i kanten om du är nöjd med resultatet. Om du är en person som gillar förändring struntar du i att limma och fixar i bara farten ytterligare några papper att variera med.

.

9 kommentarer:

  1. Snyggt : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Så smart, och så snyggt! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Precis det där har jag tänkt göra med mina fula reklam termosar, men tar mig liksom aldrig för det. Supersnyggt resultat iaf! ♥

    Ha en underbar lördag!

    SvaraRadera
  4. Smart och sååå mycket snyggare! =)

    SvaraRadera
  5. dendär idén kommer att kopieras garanterat!

    SvaraRadera
  6. Men Oh!! Det var ju riktigt fint!! Kanontips!
    Passar finfint i picnic-väskan! Måste köpa termosmuggar!

    KRAM på dig!
    Emelie och Elin

    SvaraRadera
  7. Måste bara fråga, hur fick du isär muggen? De verkar ju sitta stenhårt... :(

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...