lördag 4 februari 2012

Pasteller i mitt hem


Lidyll har en härlig utmaning, där hon uppmanar att visa sina favoritpasteller i hemmet. I pysselhörnan finns massor av pasteller i form av papper, pärlor och dessa fantastiska kritor, som används flitigt av barnen.


I köket hänger min ljusslinga med textilklädda plastmuggar. Den gjorde jag i just pastellfärger för att den skulle kunna få hänga kvar även efter jul. Min omklädda telåda innehåller till och med pastellfärgade tepåsar. Kusudamabollen i milda varma nyanser är fortfarande en favorit tillsammans med pappersgloberna som jag efter visst kämpande lyckades klura ut hur man skulle göra. Jag länkar till beskrivningarna om du skulle vilja prova på själv.
.

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder, och den där japanska bollen är alldeles underbar!

    SvaraRadera
  2. Jag hade gärna tagit en krita..så fina färger!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Herlig!*smile*
    Gøy du hang deg på-og flott bidrag!

    ...elsker den lyslenken med plastglass og tekstil! Så vakker! Spørs om ikke den ideen må kopieres engang!*blunkesmil*

    Flott søndag!
    Klem klem

    SvaraRadera
  4. Fint! Det blir en särskild stämning med ljusslingor.

    SvaraRadera
  5. Så fina pasteller! Vad är det för kritor? Dom ser jättefina ut!

    Du, nu har jag kommit igång med kursen i digital bildbehandling. Har sett första lektionen och är inne på den andra, så nu tänke jag peppa dig att komma igång! Vet inte hur långt du kom när du påbörjade den, men nu ska du iaf göra klart! ;-) Och peppa mig :-)

    SvaraRadera
  6. Så kreativt bidrag! Dette likte jeg virkelig. :)

    Lykke til i konkurransen.
    Jeg har forresten et lite lotteri inne hos meg, så velkommen om du ønsker. :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...